Bozcaada'dan Merhaba...

Kışlar çabuk geçiyor.
Yıllardır her kış Bozcaada Sözlüğü'nü bitireceğim diye başlayıp, Mart ayında da pes etmekten bıktım.
Hem yazdıklarımı sabitlemek, hem de sizlerin katkılarıyla sözlüğe farklı renkler katmak için bu bloğu açtım.
Bozcaada Sözlüğü'ne katkıda bulunmak isterseniz, ki isteyin, "Nasıl Katkıda Bulunabilirim?" bölümünden ayrıntıları öğrenebilirsiniz. Başka önerileriniz varsa "Öneriler" bölümüne yazabilirsiniz.
Teşekkür ederim.
Melih Güney

30 Haziran 2008 Pazartesi

SIKÇA SORULAN SORULAR


SIKÇA SORULAN SORULAR


1-
Bozcaada'ya gelen konukların sorduğu sorulardan derlenmiştir.


1- Giderken hangi şarabı alalım?
2- Gelincik şerbetini gerçek gelinciklerden mi yapıyorsunuz?
( Bu sorunun bir de "bildiğimiz gelinciklerden mi yapıyorsunuz?" versiyonu vardır.)
3- Gökçeada'ya gemi saatlerini öğrenebilir miyim?
4- Ada'nızın dibek kahvesi meşhurmuş, sizde var mı?
5- Deniz kıyısındaki otelleri söyler misiniz?
6- Belediye hangi partiden?
7- Kaç tur atabiliriz? (Açık büfe kahvaltı verdiğimiz dönemlerde)
8- Burası Ada Cafe mi? (Soru kafenin içinde sorulur)
9- Siz Adalı mısınız?
10- Ada kışın nasıl oluyor?
11- Bu rüzgar hep eser mi?
12- Deniz çok soğuktu, ne zaman ısınır?
13- Nargile var mı?
14- En iyi şarap hangisi?
15- Akşam hangi balık restoranına gidelim?
16- Yaz kış mı Ada'da kalıyorsunuz?

Madde Yazılış Tarihi: 30.06.2008
Yazan: Melih

======================================

2-
Yaz başında sabırla cevap vermeye çalıştığımız bu soruları Eylül'de sormaya kalkışmayın derim ben. Benim en sevdiğim sorulardan bazılarından bir demet sunmak istiyorum.

-Burada arsa, arazi fiyatları nedir?

-Şimdi mesela ben diyelim burda ev yaptırtmak istiyorum, dönümü kaça mesela sizinki gibi bir yerin?

-Nasıl birşey yani bu Anıtlar Kurulu, öyle istediğim gibi yapamıyor muyum, nası yaa?..eee mal benim diil mi? Kim nasıl karışır benim pencere boyuma?

-Niye her yeri imara açmıyorlar?

-Sizin tavsiye ettiğiniz, sizin gibi bir yer var mı?

-Kaç paraya yemek yerim ben?
(ne yiycen ben nerden biliyim?)

-Karşıya köprü yapılsa sizin için iyi olmaz mı?

-Siz nasıl karar verdiniz böyle birşeye?ayy ben aslaaa vazgeçemem istanbul'dan, ben fıkır fıkır bir insanımdır, böyle otur otur sıkılmıyor musunuz bütün kış?
(ben senden kaçtım halbuki ama gelip gene beni buluyorsun.)

-Burada bir mimar mı,inşaatçı mı ne şarap fabrikası açmış.hangisi o? iyi mi şarapları?

-Domates reçeli miiiiiiiiii? ıyyyyykkk hayatta yemem.

-Sizin bahçede mangal yakabilir miyiz?

-Niye adada hiç ağaç yok? Neden dikmiyorsunuz?

Madde Yazılış Tarihi: 24.07.2008
Yazan: Plati

Hiç yorum yok:

Blogta Markerly uygulaması vardır.
- Paylaşmak istediğiniz resmin üzerinde durun ve tıklayın.
- Paylaşmak istediğiniz metni belirleyin ve tıklayın.


Related Posts with Thumbnails