Bozcaada'dan Merhaba...

Kışlar çabuk geçiyor.
Yıllardır her kış Bozcaada Sözlüğü'nü bitireceğim diye başlayıp, Mart ayında da pes etmekten bıktım.
Hem yazdıklarımı sabitlemek, hem de sizlerin katkılarıyla sözlüğe farklı renkler katmak için bu bloğu açtım.
Bozcaada Sözlüğü'ne katkıda bulunmak isterseniz, ki isteyin, "Nasıl Katkıda Bulunabilirim?" bölümünden ayrıntıları öğrenebilirsiniz. Başka önerileriniz varsa "Öneriler" bölümüne yazabilirsiniz.
Teşekkür ederim.
Melih Güney

10 Haziran 2008 Salı

ŞARAP TADIM GÜNLERİ


ŞARAP TADIM GÜNLERİ



1-
İlki 2005 yılında yapılan ve artık gelenekselleştiği söylenebilecek Bozcaada'da yapılan en anlamlı etkinlik. İlk yıl hariç diğer üç yıl boyunca
Talay, Çamlıbağ ve Ataol şaraphanelerinin aktif katılımı ile düzenlenmektedir. İlk düzenlendiği yıl Corvus da katılmış ama daha sonraki yıllarda bu etkinliklerden çekilmiştir.

Etkinlik süresince her firma şaraphanelerin önünde, içinde müzik ve dans gösterileri düzenler, şaraplar tadılır, yerli yabancı herkes bir arada sokaklarda eğlenir. Anlamı
da tam buradadır: Ne bazı derneklerin düzenlediği toplantılar gibi halktan kopuk ve sembolik katılımlıdır, ne de belediyenin düzenlediği festival gibi içi boş bir etkinliktir. Herkesin canı gönülden katıldığı, gelmesi için gün saydığı, gezi programlarını bir yıl öncesinden şarap tadım günlerine göre ayarladığı bir olaydır.
2008 4. Bozcaada Şarap Tadım Günleri etkinlik programı için
tıklayın.


Madde Yazılış Tarihi: 10.06. 2008
Yazan: Melih

========================================


2-
Asıl adının "Şarap Festivali" olması gereken etkinlikler günleri.
Zira bu günlerde sanılanın aksine şaraphaneler şarap tadımı yaptırtmazlar. Bir iki çeşit şarapla etkinliğe katılır, sebil olarak dağıtırlar.

Şarap tadımı yapmak isterseniz şaraphanelerin satış yerlerine gitmeniz gerekir ki bunu hergün yapabilirsiniz zaten.

Her sene Haziranın son haftasonunda düzenlenen etkinlikler gerçekten çok eğlenceli ve iple çekilen günlere dönüşmüştür.

Madde Yazılış Tarihi: 10.06. 2008
Yazan: Plati

=======================================

3-

4. Bozcaada Şarap Tadım Günleri geçtiğimiz hafta sonu büyük bir beğeni ile gerçekleştirildi. Emeği geçen herkesi gönülden kutlamak gerekiyor. Dileğim odur ki bu yıllar süren bir etkinliğe Bozcaada'da üretim yapan tüm işletmelerin katılımıyla birlikte dönüşsün.

Madde Yazılış Tarihi: 26.06. 2008
Yazan: Haspil

============================================

4-

Bozcaada Şarap Tadım Günleri Corvus'un projesidir ve Kaymakamlığın desteği ile oluşturulmuştur. Corvus olarak Ada'nın turizm sezonunu uzatma isteği ve Ada şarap
üreticilerini bir kimlikte toplamak gayesi ile gerçekleştirilen bu proje, geçen sene " Şarap İçim Günleri"ne dönüştüğü ve gelişmekte olan şarap kültürüne ters geliştiği için bu yıl Corvus tarafından sadece tadım aktivitesi olarak gerçekleştirilmiştir.
Bu yanlış gelişmenin önünü almak için gereken çaba gösterilecek ve Bozcaada şarabının hak ettiği değere ulaşması çabalarımız herşeye rağmen sürecektir.

Madde Yazılış Tarihi: 15.07.2008
Yazan: Reşit Soley


==========================

5-


5.Şarap Tadım Günleri ( 26-27-28 Haziran 2009 ) programı burada.


==============================


6-


6.Şarap Tadım Günleri (24-27 Haziran) programı için tıklayın...



Hiç yorum yok:

Blogta Markerly uygulaması vardır.
- Paylaşmak istediğiniz resmin üzerinde durun ve tıklayın.
- Paylaşmak istediğiniz metni belirleyin ve tıklayın.


Related Posts with Thumbnails